hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم| نشر معارف دین در پرتو بهره بری از تکنولوژی 5G

قم| نشر معارف دین در پرتو بهره بری از تکنولوژی 5G

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نسل پنجم تلفن همراه را یک فناوری ارتباطی در جهت تسهیل در کار مردم و همچنین توسعه، گسترش و نشر معارف نورانی قرآن و اهل بیت (ع) دانست و گفت: این مساله چه در بعُد زندگی مادی و چه در بعُد زندگی معنوی افراد جامعه یک نیاز ضروری است.            
به گزارش رویداد ایران_قم،آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در آیین افتتاح پنجمین سایت نسل پنجم تلفن همراه کشور در قم در تالار کرامت استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: نشر و معارف دین بعُدی است که هم تامین کننده دنیای مردم به عنوان مزرعه آخرت و زندگی جاودان است و هم تامین کننده نیازهای زندگی مردم است.
 وی با تاکید اینکه مسئولان استان از خدمت به مردم احساس خستگی نکنند، گفت: طبق روایت‌ها هر وقت نیازهای مردم به سمت شما آمد نعمت های خداست و شکر این نعمت نیز تعهد، مسئولیت پذیری و به استقبال رفتن شما برای رفع نیازهای مردم است.
 وی افزود: در روایتی از امیرالمومنین (ع) بهترین مردم کسانی هستند که بیشترین خدمت را می‌کنند و با رصد مشکل‌های جامعه متناسب با نیازها اقدام‌های به جا و مناسب انجام می‌دهند.
 حسینی بوشهری همچنین با بیان اینکه در کشور مشکل سخت افزاری نداریم و به تعبیری زیرساخت‌ها و جاده را هموار می‌کنیم تصریح کرد: گاهی وقت‌ها امنیت برای این جاده وجود ندارد تامین امنیت برای این جاده که چه کسی از این جاده آسفالته عبور کند موضوع مهمی است.
 رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: اما گاهی جاده‌ای درست می‌کنیم که اردوی اربعین قرار است از آن عبور کند و به کربلای معلی برسد از این رو میان این ۲ جاده و مسیر از زمین تا آسمان تفاوت است.
 دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه توسعه فن‌آوری باید با توسعه فرهنگی همراه باشد خاطرنشان کرد: مجموعه دست اندرکار، این ۲ بال را در کنار هم پیش ببرند.
 وی رویکرد دینی و فرهنگی شرکت ارتباطات سیار برای راه اندازی نسل پنجم تلفن همراه را قابل قدردانی دانست و گفت: شعار و عمل ما باید همخوانی داشته باشد.
 حسینی بوشهری همچنین پیشرفت‌های کشور برغم تحریم ‌ای دشمن را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: دشمنان در جریان کرونا تصور می‌کردند ما فلج خواهیم شد و آموزش کشور تعطیل، و سایر مسائل به بن بست خواهد رسید ولی با آرمان‌های بلند انقلابی و هدایت‌گری‌های رهبر فرزانه انقلاب و حضور جوانان هوشمند، دانشمند و توانا و شرکت‌های دانش بنیان در دنیا حماسه آفریده شد به گونه ای که دنیا در بهت و ناباوری فرو رفته است.
 رئیس جامعه مدرسین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت تامین محتوی برای فضای مجازی و نقش حوزه های علمیه در این زمینه افزود: حوزه ما حوزه ۱۰ سال قبل نیست و بالنده شده و مراکز علمی و تخصصی در حوزه کارهای بسیار ارزشمندی انجام دادند ولی باید متناسب با سخت افزار موجود در کشور نیز محتوی ارائه بدهند.
 وی بیان داشت: نسل جوان ما یک تلفن همراه را به‌دست می گیرد، اگر محتوی درست در اختیار او قرار دهیم به سمت و سوی دین و ارزش های اسلامی گرایش پیدا می کند و در غیر این صورت راه نفوذ برای دشمن فراهم می‌شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد